Winback - Tecar therapie.

Winback versnelt het herstel van spier- en gewrichtsklachten. Het is een geeft een intensieve regelbare warmte en energie die het lichaam het natuurlijk vermogen geeft om zichzelf te repareren. Winback verzacht de pijn door zenuwimpulsen langdurig te blokkeren. Door meerdere behandelingen zal de pijn geheel verdwijnen. Gedurende de behandelsessie ervaart u een prettige warmte, met een diepe doordringing, en volgt een ontspanning. De bloedcirculatie en lymfestroom wordt verbeterd en u bemerkt een betere mobiliteit.

Winback: uw pijnklachten worden verzacht, uw beweeglijkheid verbeterd, uw revalidatie gaat sneller.

Omdat deze therapie in een nieuwe vorm wordt aangeboden vraagt de cliënt vaak: Wat gebeurd er tijdens een behandeling? In de buurt van het te behandelen oppervlak, liefst er tegenover, wordt een neutrale plaat onder het lichaam gelegd. Dan wordt met een zg. CET behandelkop, over het te behandelen lichaamsdeel gegaan. Hierbij wordt een energie doorlatende gel gebruikt. Deze behandeling geeft een oppervlakkige warmte, waardoor het te behandelen lichaamsdeel makkelijker toegankelijk wordt. Na enkele minuten wordt deze behandelkop vervangen door een zg. RET behandelkop. Deze geeft de eigenlijke behandeling, die diep doordringt. Deze warmte wordt minder intensief ervaren. Doordat deze warmte/energie dieper doordringt wordt deze oppervlakkig minder ervaren. Deze behandeling duurt, afhankelijk van het te behandelen oppervalk zo'n 10-15 minuten. Tevens is het mogelijk dat de therapeut in plaats van deze RET behandelkop, twee armbandje om de polsen doet. Hierdoor wordt de warmte/energie via de handen van de therapeut aan de client toegediend. Het grote voordeel hiervan is dat de therapeut de verhardingen met zijn vingers kan voelen en doelgericht de warmte/energie kan toedienen. Verder kan de therapeut hierbij een ideale warmte/energie toediening geven. Bij contact mede volle handen is de warmte/energie minder intensief dan wanneer deze puntsgewijs per vinger top(pen) wordt toegediend. Als therapeut voelt men de verharding als het ware wegvloeien. Deze armbandjes kunnen ook ideaal worden gebruikt bij manipulaties van gewrichten. Hierdoor kan men gewrichten beter en minder pijnlijk door bewegen. Verder zijn er nog diverse andere behandeltechnieken middels andere behandelkoppen voor bv triggerpoints, losmaken littekens etc.  98% van de clienten voelt direct na de behandeling al een duidelijke verbetering van de klachten.

Deze therapie is niet toe te passen bij clienten met : pacemakers, insuline pomp, zwangerschap, mensen die geen of een slecht warmte gevoel hebben, bij ontstekingen en in de buurt van ingebrachte metalen ( bv nieuwe heup, knie etc). Bij klachten als gevolg van kanker wordt overleg gepleegd met de oncoloog tav deze therapie vorm.

Deze therapie is voor zeer veel klachten in te zetten, op basis van spier- en gewrichtsklachten.  Zeker bij sportblessures ( pas ontstaan of in een later stadium) geeft deze therapievorm een optimaal en snel herstel.